De reis en de eerste dag

28 januari 2019 - Arequipa, Peru

Zaterdag hebben we heerlijk met elkaar ontbeten.

Ontbijt

Hierna zijn we met alle koffers in de auto naar het dichtstbijzijnde station gegaan om met de trein naar Schiphol te gaan.

Met de trein naar SchipholMet de trein naar Schiphol

Op Schiphol hebben we gelijk onze koffers ingeleverd en onze bording passen opgehaald.

Koffers inleveren

Wat is Schiphol groot! Nadat we een rondje gelopen hebben en nog wat hebben gegeten was het tijd om naar de gate te gaan. (Slik, slik, slik)

BoardenVliegschema

Dat worden dus heel veel uurtjes vliegen. Gelukkig werden we goed voorzien van eten en drinken.

Vliegtuig etenSnackpakketTussendoortje

Slapen in het vliegtuig is toch wel een dingetje. Dus toen we zondag aan kwamen waren we erg moe.

Maar wat indrukwekkend! Nu al.

Carlos stond ons op te wachten met een aantal kinderen uit het kindertehuis om ons naar het hotel te brengen.

Helaas was onze kamer nog niet helemaal schoon. Dus hebben we eerst genoten van de zon.

Lekker in de zonLekker in de zon

Na een klein uurtje kunnen we op de kamer. Omdat we 2 dagen in het vliegtuig opgevouwen hebben gezeten dachten wij lekker een douche te nemen en dan lekker de stad in. Maar nee hoor, KOUD water, bah!!!

Oh, en wat zijn we moe! Zo moe dat we niet eens meer zin in eten hebben. Dus een supermarkt opgezocht voor wat water, fruit en een broodje.

19 uur we kunnen onze ogen niet meer open houden, dus we houden het voor gezien voor vandaag.

Na een iets onwennig nacht werden we om 5:30 wakker gemaakt door de schoonmaker die een stalen trap op en af liep. (ja heel vroeg dus)

Hij heeft het terras schoon gemaakt waarna wij hier heerlijk hebben ontbeten.

Dakterras

Hierna zijn we door Carlos opgehaald en naar het kindertehuis gegaan waar 16 guitige koppies ons al zaten op te wachten.

Taal kan een barrière zijn, maar voor een spelletje Monopoly is de taal verstaan niet nodig.

Monopoly

Voorlezen aan de kids kan ook altijd.

Voorlezen

En gewoon even gek doen.

Lekker gek doen

Na het eten zijn we naar vakantie Bijbel school gegaan met de kinderen.

Wat een luxe hebben wij in Nederland!

Bijbelschool

Een erg leuke eerste dag hier.

We zijn nog even een rondje door het centrum gelopen en hebben wat gegeten bij el turke

El Turke

Nu is het 22uur en tijd om naar bed te gaan. Morgen zal de schoonmaker er weer vroeg zijn. 😂

1. Joris:
    29 januari 2019
    Heerlijk zo'n ander leven. Geniet ervan!
  2. Hannie:
    29 januari 2019
    Heerlijk genoten van jullie nieuwsbrief