Zaterdag, zondag en maandag

5 februari 2019 - Arequipa, Peru

Vanmorgen begon de dag met zon, veel zon.

chachani

Chachani en misti

20190202 misti

Bij aankomst waren er een aantal kinderen druk met hun corvee. Wij hebben meegeholpen zodat ze sneller klaar waren.

20190202_10583720190202_111854

Vandaag stond er soep op het menu. Kippensoep; ja met strot, hart, lever en poten.

20190202_134321

Vanmiddag een welkom thuis slinger gemaakt, omdat 1 van de meisjes zondag thuis komt uit het ziekenhuis.

20190202_152421

Vanavond nog een lange wandeling door de stad gemaakt, dan kom je wat tegen zeg. Ja februari is begonnen. Dat is hier een 'heilige' maand. Rooms-Katholiek.

20190202_224832

Zondag

20190203_123934

Vanmorgen zijn we naar de kerk geweest met de kinderen van het tehuis. Deze dienst was een afsluiting van de Bijbel week. (Video themalied)

In de middag hebben we oliebollen gebakken. Wat een feest. Zelfs de huiskok wilde graag helpen.

Oliebollen bakkenOliebollen bakken

Vanmiddag ook nog met Lego gespeeld.

Lego

Er is 1 bak meisjes Lego en 1 bak jongens Lego. Netjes delen, dus ieder kan 1 ding maken.

Maandag

Vandaag zijn we bij een kinderrestaurant wezen kijken dieper in de sloppenwijk.

KinderrestaurantKinderrestaurantKinderrestaurant20190204_10430920190204_104434

Vanmiddag gezellig met de kleintjes kralen geregen.

Samen kralen rijgen

Vanavond terug in ons hostel weer koud water voor de douche. Wat blijkt nou, ze moeten de geiser aanzetten voor heet water. Als we dit vragen hebben we een uurtje later warm water.

Ineens een boel herrie in de straat.

Voetbal optocht

Wat blijkt; er is morgen een belangrijke voetbalwedstrijd.

ME

Morgen onze laatste dag in Casa Hoger Alegria daarna nog .......

1. Rein en Elise:
    6 februari 2019
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Het ziet eruit als een mooie, bijzondere tijd! Wat geweldig dat jullie wat kunnen bijdragen voor de kinderen daar.
  2. Govert en Riet Snoeij:
    6 februari 2019
    Mooie foto,s lieve mensen! Wat zijn jullie straks een ervaring rijker!
    Lieve groet van ons! Govert en Riet